Flere konverteringer med 4 nemme

Få flere konverteringer, med 4 nemme teknikker.

Optimer dine E-mails

Når du skriver en e-mail, er det vigtigt, at dit budskab straks fremgår og at din pointe er værdiskabende for modtageren. Emne-, modtager- og afsenderlinjerne (til tider eksempelvinduet) er din læsers første indtryk af dig.

Når modtageren åbner din e-mail, er det vigtigt, at der er en rød tråd mellem ovennævnte og selve indholdet af dine e-mails. Først nu kan du udvide dit budskab/din besked og lave en CTA.

Nu har du styr på dine e-mails, og dine læsere klikker glædeligt på din CTA. Men hvordan ser din landingsside ud? Det er nemlig ekstremt vigtigt, at den stemmer overens med pågældendes forventninger (forventningerne der er skabt fra den e-mail de kommer fra). Hvis det stemmer overens med dit tilbud, er pågældende meget mere tilbøjelig til at konvertere.

Hvis du ikke har noget at sige/skrive, der vil påvirke dine kunders liv og vil give værdi, så tænker du ikke hårdt nok.

 

Øg konverteringsrate med SEO

I PPC-motorerne har du mulighed for at opdatere oplysningerne i dine meta-tags (denne funktion er underudnyttet).

Når det kommer til de organiske søgeresultater, er det også uhyre vigtigt, at dine meta-tags er optimeret eftersom, at det vil forøge din CTR og forbedre dine placeringer i søgeresultaterne.

Det er chokerende at se hvor mange websteder, der stadig har et firmanavn, “Indsæt sidetitlen her” eller endda “Hjemmeside” som en meta-titel.

– og ligesom med e-mails og call-to-actions, skal de stemme overens med indholdet på landingssiden, for at undgå en høj bouncerate.

Læs evt. vores guide forstå SEO på 3 minutter

 

Konverteringsoptimering med brugervenligt website

Jeg er sikker på, at du har 100 gode grunde til at folk skal købe dit produkt eller service. Men det er vigtigt, at dine gode argumenter og CTA’er er placeret de rigtige steder på dit website. Er du fx. massør i Viborg, med en hjemmeside hvor du tilbyder, at besøgende kan “book tid nu”, ville du fordelagtigt kunne udskyde din CTA lidt.

Istedet skulle du præsentere et par stemningsbilleder og tekst, der beskriver hvad massage gør for krop og sjæl, for herefter at komme med din CTA. Således vil du opnå en markant stigning i konverteringer.

 

knapper er en væsentlig del af konverteringsoptimering

Knapper er et fantastisk element. Alt du skal gøre er at bestemme, hvor de skal placeres, hvilken farve de skal have, hvilken størrelse og form. Men vigtigst af alt, hvad der skal stå.

Her er et tip, der vil øge din CTR forholdsvis hurtigt.

Når du med en knap opfordrer til en handling, bør der i knappen være en god, beskrivende tekst (f.eks. “Tilføj til indkøbsvogn”, “Abonner”, “Registrer nu”), i stedet for “Go” eller “Ok”. Beskriv i dine knapper, præcis hvad man møder/gør, når man klikker.

Jeg anbefaler dig at bruge Google Analytics til at difinere hvad en konvertering er for dig. Så kan du nemt følge din udvikling.

Hvad betyder PPC, CTA og Bouncerate?

PPC står for “Pay Per Click” og kan associeres med AdWords.

CTA står for “Call to action” og er i det her tilfælde en knap, der opfordrer til en handling.

Bouncerate indikerer hvor mange af dine kunder, der ikke interagerer med din side og/eller forlader siden med det samme.

Brug for hjælp til konverteringsoptimering?

Vi hjælper +20 danske virksomheder med konverteringsoptimering. Takket være vores fantastiske produkt (KOR+), ved vi også hvad der skal til, for at du får flere konverteringer. 

Vi er kun interesseret i glade og tilfredse kunder der anbefaler os, derfor binder vi dig ikke op på noget abonnement. Du kan frit opsige dag til dag hvis du ikke føler vi skaber den ønskede værdi for dig.

kor-produktet - hjælptilweb.dk

Skriv en kommentar