Gratis SEO Analyse

Med flere års erfaring har vi fået inkorporeret en SEO-Proces, som skaber særdeles gode resultater for både små og store virksomheder.

Uanset hvor i ligger placeret på skalaen, kan vi lave en effektiv SEO-Strategi og få jer til tops i søgeresultaterne.

I øjeblikket tilbyder vi en gratis SEO-Analyse. alt i skal gøre er at udfylde formularen. Så gennemgår vi jeres website og skræddersyer en rapport til jer.

uniplans logo i hvid

På 5 måneder steg Uniplan Danmarks besøgsantal med 288%. Samarbejdet fortsætter og Uniplan Danmark er i massiv vækst.

288%
Flere besøg

Først sætter vi os ind i jeres forretning via research og dialog. Herefter laver vi en konkurrent- og søgeords-analyse, som skal ligge grundstenene for både on- og off-page SEO’en på jeres hjemmeside/webshop.

Herefter når vi ind i eksekveringsfasen, hvor vi optimerer strukturen og indholdet på jeres hjemmeside/webshop (så vi muliggøre ønsket om en topplacering på de varme ord fra søgeordsanalysen).

Når struktuen og indholdet er optimeret, går vi igang med at skaffe dig gode solide backlinks fra sider Google og Søgepartnere finder troværdige (også kaldet linkbuilding).

Som kunde hos os, vil i modtage månedlige rapporter over effektiviteten af vores arbejde. Vi ser gerne at i har mulighed for telefonisk dialog eller fysiske møder undervejs.

profilbillede - hjælptilweb.dk

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Jeg kan træffes på hverdage mellem 9-17

60 13 15 17

profilbillede - hjælptilweb.dk

Skal vi tage en uforpligtende snak?

60 13 15 17

Preben Rasmussen

Kevin har på 2 mdr. skabt bedre resultater end vores tidligere webpartner gjorde på 1 år. Jeg vil uden forbehold give mine varmeste anbefalinger til Kevin fra hjælptilweb.

 5/5

Stine Baumgarten

Fantastisk firma som arbejder hurtigt, flittigt og ender med at levere et fantastisk resultat. Super søde jyske drenge man kan stole på. Kan varmt anbefale dem.

 5/5

Stefan S. Hansen

Kevin har skabt mærkbare resultater og leveret en service der har overgået alle vores forventninger.

 5/5

Hvad er forskellen på on-page og off-page SEO?

SEO (Søgemaskineoptimering) kan opdeles i to forskellige kategorier: on-page SEO og off-page SEO. De er begge helt afgørende for, om en SEO-strategi bliver en succes, men de befinder sig på begge sider af ”hegnet” når det kommer til at forbedre din søgemaskine-rangering. For at forstå forskellen, er man nødt til at forstå hvordan SEO-algoritmer fungerer på et helt grundlæggende niveau. Lad os gå til det.

Der er to forskellige faktorer som søgemaskiner kigger på, når de evaluerer din hjemmeside og sammenligner den med andre sider på internettet.

On-page: Hvad handler din hjemmeside om?

Off-page: Hvor troværdig er din hjemmeside? Hvor populær er den?

Sagt på en simpel måde; Hvad du rangerer blandt betinges af on-page faktorerne, mens hvor højt du rangerer betinges af off-page faktorer.

Sådan påvirker de forskellige SEO-variationer din rangering ⬇

Hvad er On-page SEO?

On-page SEO (også kaldet on-site SEO) er kunsten at optimere forskellige dele af din hjemmeside, der påvirker din søgemaskine-rangering. Det er alle de ting som du selv kan kontrollere, og selv kan ændre på din hjemmeside. Nedenfor gennemgås de vigtigste;

 

Title Tags

Sørg for at din sides nøgleord fremgår i dine meta-titler. Gentag gerne nøgleordene i din meta-beskrivelser for at opnå fuldt potentiale.

Overskrifter

Overskrifterne har oftest en lidt større skriftstørrelse end de andre bogstaver på din hjemmeside (kendes også som ”Headings”), og derfor tillægger søgemaskinerne dem en smule mere vægt, end resten af din hjemmesides tekst-indhold. Det er en god ide, at få inkorporeret de vigtigste nøgleord i disse overskrifter. Men sørg for at de samtidig beskriver hvilken del af hjemmesiden de står for.

 

URL Struktur

Sørg for at inkorporere nøgleord i dine URL’s. Du skal dog ikke ændre dine nuværende URL’s, blot for at få nøgleord ind i dem. Man skal undgå at ændre gamle URL’s, medmindre man ønsker at omdirigere de gamle til de nye. Denne finte, kan kræve professionel assistance.

 

“Alt Tekst” Ved Billeder

De fleste content management systemer indeholder en funktion, der tillader at knytte ”alt text” til alle billeder du måtte have på din hjemmeside. Denne tekst er ikke synlig for den almindelige besøgende. Faktisk anvendes alt text af software-programmer, der hjælper blinde internet-brugere med at forstå, hvad billeder på hjemmesider illustrerer. Ved at indsætte nogle relevante nøgleord, der præcist beskriver billederne, hjælper man samtidig søgemaskinerne til at forstå, hvad indholdet på hjemmesiden består af.

 

Fast-loading pages, eller page load hastighed

Google ønsker at hjælpe sine brugere med at finde det de søger så hurtigt som muligt, for at tilbyde den bedste brugeroplevelse. Hvis du derfor optimerer din side til at loade hurtigere, kan du få din hjemmeside til at rangere højere blandt de andre resultater.

 

Hjemmeside-indhold

Din hjemmesides indhold skal være brugbart for dine besøgende. Hvis de søger noget særligt på din hjemmeside, skal de hurtigt kunne finde det. Google har adskillige metoder til at måle hvorvidt dit indhold er brugbart og anvendeligt for den besøgende.

 

Interne links

En god intern link-struktur, der hjælper den besøgende med at bevæge sig rundt på din hjemmeside, er endnu en ting som søgemaskinerne lægger vægt på.

On-page SEO sikrer at din hjemmeside både kan blive ”læst” af potentielle kunder, og søgemaskine-robotter. Med god on-page SEO, kan søgemaskiner hurtigt indeksere din hjemmeside, forstå hvad din hjemmeside handler om, og nemt navigere rundt i indholdet.

Alle disse ting har betydning for hvor i søgeresultaterne du bliver ”placeret”

 

Hvad er Off-page SEO?

Off-page SEO fokuserer på at forøge dit domænes troværdighed, ved at skaffe links fra andre hjemmesider. Her er en god metafor for hvordan denne troværdighed fungerer:

Hvis du har et badekar fyldt med gummi-ænder (disse er din hjemmesides undersider), og du begynder at fylde badekarret med vand (links), så stiger dine gummi-ænder hele vejen op til randen (høj rangering). Dette er forklaringen på hvorfor Wikipedia rangerer højt på næsten alt hvad du kan komme i tanke om. Der er så meget vand i badekarret, at hvis du smider endnu en gummiand i karret, vil den automatisk flyde højt uden anstrengelser. Der findes en scorer kaldet ”Domaine Authority”, der kalkulerer hvor troværdig din hjemmeside er sammenlignet med andre sider.

Den største off-page SEO faktor, er antallet og kvaliteten af back-links til din hjemmeside. Her er et par eksempler på hvordan du kan skabe links til din hjemmeside:

➥ Skabe noget super godt indhold som folk gerne vil linke til, fordi det er anvendeligt

➥ Delinger på sociale medier, der resulterer i flere links

➥ Kontakt til store spillere indenfor din branche, der herefter linker til dig

➥ Gæste-blogging på hjemmesider der relaterer sig til din egen. Disse gæste-opslag vil have link-henvisninger tilbage til din hjemmeside.

Selvom link-kvantiteten er vigtig, anerkender webudviklere og SEO-specialister at link-kvaliteten er endnu mere vigtig. Derfor er det helt afgørende, at skabe indhold der egner sig til at blive delt. Det betyder i sidste ende, at man kan skaffe sig værdifulde links og forbedre sin off-page SEO. SEO-specialister plejede også at tro, at man kunne forbedre sin off-page SEO ved køb af eksterne links. Google straffer dog hjemmesider der prøver at manipulere deres rangering på denne måde. Man må bare erkende, at kvalitet altid vinder over kvantitet når det kommer til spørgsmålet om links.

 

VIGTIGT OM SEO

Det går ikke ud på at vælge mellem on og off-page SEO. Det ville svare til at skulle vælge mellem fundamentet i dit hus, eller tagkonstruktionen. On-page og off-page SEO samarbejder om at forbedre din søgemaskine-rangeringer, ved at komplimentere hinanden på bedste vis.

Alligevel, er det en hjælp først at have etableret en god on-page SEO, inden man fokuserer på off-page SEO. Ligesom når man bygger et hus, skal man først sørge for et solidt fundament, hvorpå resten af huset kan hvile. Og ligesom i den virkelige verden, hvor det kan være nødvendigt at efterse fundamentet, bør man gennemgå sin on-page SEO fra tid til anden. En god balance mellem de to, vil sikre at din hjemmeside både er attraktiv for de besøgende gæster, og for de besøgende søgemaskine-robotter.

Hvad er forskellen på on-page og off-page SEO?

SEO (Søgemaskineoptimering) kan opdeles i to forskellige kategorier: on-page SEO og off-page SEO. De er begge helt afgørende for, om en SEO-strategi bliver en succes, men de befinder sig på begge sider af ”hegnet” når det kommer til at forbedre din søgemaskine-rangering. For at forstå forskellen, er man nødt til at forstå hvordan SEO-algoritmer fungerer på et helt grundlæggende niveau. Lad os gå til det.

Der er to forskellige faktorer som søgemaskiner kigger på, når de evaluerer din hjemmeside og sammenligner den med andre sider på internettet.

On-page: Hvad handler din hjemmeside om?

Off-page: Hvor troværdig er din hjemmeside? Hvor populær er den?

Sagt på en simpel måde; Hvad du rangerer blandt betinges af on-page faktorerne, mens hvor højt du rangerer betinges af off-page faktorer.

Sådan påvirker de forskellige SEO-variationer din rangering ⬇

Hvad er On-page SEO?

On-page SEO (også kaldet on-site SEO) er kunsten at optimere forskellige dele af din hjemmeside, der påvirker din søgemaskine-rangering. Det er alle de ting som du selv kan kontrollere, og selv kan ændre på din hjemmeside. Nedenfor gennemgås de vigtigste;

 

Title Tags

Sørg for at din sides nøgleord fremgår af din hjemmesides title tag. Du kan hente rigtig meget ved at sikre dig dette.

 

Overskrifter

Overskrifterne har oftest en lidt større skriftstørrelse end de andre bogstaver på din hjemmeside (kendes også som ”Headings”), og derfor tillægger søgemaskinerne dem en smule mere vægt, end resten af din hjemmesides tekst-indhold. Det er en god ide, at få inkorporeret de vigtigste nøgleord i disse overskrifter. Men sørg for at de samtidig beskriver hvilken del af hjemmesiden de står for.

 

URL Struktur

Sørg for at inkorporere nøgleord i dine URL’s. Du skal dog ikke ændre dine nuværende URL’s, blot for at få nøgleord ind i dem. Man skal undgå at ændre gamle URL’s, medmindre man ønsker at omdirigere de gamle til de nye. Denne finte, kan kræve professionel assistance.

 

“Alt Tekst” Ved Billeder

De fleste content management systemer indeholder en funktion, der tillader at knytte ”alt text” til alle billeder du måtte have på din hjemmeside. Denne tekst er ikke synlig for den almindelige besøgende. Faktisk anvendes alt text af software-programmer, der hjælper blinde internet-brugere med at forstå, hvad billeder på hjemmesider illustrerer. Ved at indsætte nogle relevante nøgleord, der præcist beskriver billederne, hjælper man samtidig søgemaskinerne til at forstå, hvad indholdet på hjemmesiden består af.

 

Fast-loading pages, eller page load hastighed

Google ønsker at hjælpe sine brugere med at finde det de søger så hurtigt som muligt, for at tilbyde den bedste brugeroplevelse. Hvis du derfor optimerer din side til at loade hurtigere, kan du få din hjemmeside til at rangere højere blandt de andre resultater.

 

Hjemmeside-indhold

Din hjemmesides indhold skal være brugbart for dine besøgende. Hvis de søger noget særligt på din hjemmeside, skal de hurtigt kunne finde det. Google har adskillige metoder til at måle hvorvidt dit indhold er brugbart og anvendeligt for den besøgende.

 

Interne links

En god intern link-struktur, der hjælper den besøgende med at bevæge sig rundt på din hjemmeside, er endnu en ting som søgemaskinerne lægger vægt på.

On-page SEO sikrer at din hjemmeside både kan blive ”læst” af potentielle kunder, og søgemaskine-robotter. Med god on-page SEO, kan søgemaskiner hurtigt indeksere din hjemmeside, forstå hvad din hjemmeside handler om, og nemt navigere rundt i indholdet.

Alle disse ting har betydning for hvor i søgeresultaterne du bliver ”placeret”

 

Hvad er Off-page SEO?

Off-page SEO fokuserer på at forøge dit domænes troværdighed, ved at skaffe links fra andre hjemmesider. Her er en god metafor for hvordan denne troværdighed fungerer:

Hvis du har et badekar fyldt med gummi-ænder (disse er din hjemmesides undersider), og du begynder at fylde badekarret med vand (links), så stiger dine gummi-ænder hele vejen op til randen (høj rangering). Dette er forklaringen på hvorfor Wikipedia rangerer højt på næsten alt hvad du kan komme i tanke om. Der er så meget vand i badekarret, at hvis du smider endnu en gummiand i karret, vil den automatisk flyde højt uden anstrengelser. Der findes en scorer kaldet ”Domaine Authority”, der kalkulerer hvor troværdig din hjemmeside er sammenlignet med andre sider.

Den største off-page SEO faktor, er antallet og kvaliteten af back-links til din hjemmeside. Her er et par eksempler på hvordan du kan skabe links til din hjemmeside:

➥ Skabe noget super godt indhold som folk gerne vil linke til, fordi det er anvendeligt

➥ Delinger på sociale medier, der resulterer i flere links

➥ Kontakt til store spillere indenfor din branche, der herefter linker til dig

➥ Gæste-blogging på hjemmesider der relaterer sig til din egen. Disse gæste-opslag vil have link-henvisninger tilbage til din hjemmeside.

Selvom link-kvantiteten er vigtig, anerkender webudviklere og SEO-specialister at link-kvaliteten er endnu mere vigtig. Derfor er det helt afgørende, at skabe indhold der egner sig til at blive delt. Det betyder i sidste ende, at man kan skaffe sig værdifulde links og forbedre sin off-page SEO. SEO-specialister plejede også at tro, at man kunne forbedre sin off-page SEO ved køb af eksterne links. Google straffer dog hjemmesider der prøver at manipulere deres rangering på denne måde. Man må bare erkende, at kvalitet altid vinder over kvantitet når det kommer til spørgsmålet om links.

 

VIGTIGT OM SEO

Det går ikke ud på at vælge mellem on og off-page SEO. Det ville svare til at skulle vælge mellem fundamentet i dit hus, eller tagkonstruktionen. On-page og off-page SEO samarbejder om at forbedre din søgemaskine-rangeringer, ved at komplimentere hinanden på bedste vis.

Alligevel, er det en hjælp først at have etableret en god on-page SEO, inden man fokuserer på off-page SEO. Ligesom når man bygger et hus, skal man først sørge for et solidt fundament, hvorpå resten af huset kan hvile. Og ligesom i den virkelige verden, hvor det kan være nødvendigt at efterse fundamentet, bør man gennemgå sin on-page SEO fra tid til anden. En god balance mellem de to, vil sikre at din hjemmeside både er attraktiv for de besøgende gæster, og for de besøgende søgemaskine-robotter.